© De Nil Vleeswaren 

Website door Sky Design

Streekproducten

De Nil Vleeswaren werd als 1e in de paardenvleesbranche bekroond door de VLAM in 2005 met een erkenning voor 2 streekproducten: de enige echte, UNIEKE Boulogne & het ambachtelijk gerookt paardenvlees.

Play Video

Certificaten

Als eerste en enige in de vleeswereld haalde De Nil Vleeswaren
in 2007 het BRC-A label en de ISO
22000 norm. In 2008 haalde het
bedrijf eveneens het BRC-A labelversie 5 en de ISO 22000 norm.
Deze labels belonen de permanente aandacht voor kwaliteit,
efficiëntie en voedselveiligheid.

Respectful Life

Respectful Life is een gezamenlijk initiatief van de Federatie van het Belgisch Vlees (FEBEV) en de Katholieke Universiteit Leuven (KU Leuven). De hoofdrolspelers uit de paardenvleesindustrie hebben de krachten gebundeld om een onderzoeksproject over de identificatie van de sleutelparameters voor paardenwelzijn te ondersteunen.

Het logo Respectful Life staat voor het engagement van de deelnemers binnen dit project voor paardenwelzijn. De deelnemers spreken hun volledige steun uit voor het project en dragen bij tot de uitvoering ervan.

Fresh Award

Het project Fresh Award is gestart met als doel innovatie te stimuleren en creativiteit te verrijken. In het jaar van de innovatie en creativiteit heeft De Nil Vleeswaren NV de Fresh Award Creativity gewonnen.

Het thema 2009 brengt vernieuwing en verfijning aan klassieke gerechten met als specifieke opdracht streekspecialiteiten als ingrediënt te gebruiken.
Het winnende gerecht werd door De Nil bedacht op basis van hun 2 streekproducten (sinds 2005): de artisanale Boulogne en het ambachtelijk gerookt paardenvlees. Pure klasse van eigen bodem!

Ambachtelijke paardenvleesquiche De Nil met een lijntje artisanale Boulogne-mosterd

Dit smakelijke gerecht werd vervaardigd door chef Peter Vlaeminck van restaurant ‘t Hofstedeke in Hamme-Zogge. De quiche is klaar in een zestal minuten en is verkrijgbaar in zowel grote vorm of als aperitiefhapje naargelang de wens van de klant. Want bij De Nil Vleeswaren is en blijft de klant koning…